23 Haziran 2016 Perşembe

BAL PARMAK TATLISI TARİFİ

Bal parmak tatlısı tarifi
    Nasıl gidiyor Ramazan'ınız? Ben bu Ramazan oldukça iyiyim. Çok şükür hafif halsizlik dışında herhangi bir sorun yaşamıyorum. Gündüzleri her şey gözüme güzel görünüyor. Böyle olunca aklıma düşeni yapıyorum.  Ama  İftar vakti iki çeşit yemekten dışında hiç bir şey yiyemiyoruz. Geçenlerde balparmak tatlısı da iftara yapmalıyım dediğim bir tatlı oldu. Ben Emine Beder'in tarifini yaptım. Sizler de yapmak isterseniz tarif şu şekilde ;

Bal parmak tatlısı
 Malzemeler:

 * 2 yumurta
 * 250 gr margarin ya da tereyağ
 * Yarım su bardağı toz şeker
 * 1 paket vanilya
 * 1 paket kabartma tozu 
 * 4.5 su bardağı un (kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar un ilave edebilirsiniz)

Üzeri için:

 * 1 bardak irmik

Şerbeti için:

 *4 su bardağı su
 *3 su bardağı şeker
 *Yarım limon suyu

    *Öncelikle tatlımızın şerbetini hazırlayıp soğumaya bırakıyoruz.
    *Hamuru için olan bütün malzemeleri hazırlayıp kulak memesi kıvamında hamur elde ediyoruz.
    *Hamuru 10 dk dinlendiriyoruz.
    *Ceviz büyüklüğünde bezeler alıp parmak şeklini verdikten sonra kasedeki irmiğe buluyoruz. ( uzun değil de biraz kısa ve geniş yaparsanız çatala kolayca gelmesini sağlamış olursunuz).
    *Yağlı kağıt serilmiş ya da yağlanmış tepsiye aralıklı olarak yerleştiriyoruz.
    *180 derece ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişiriyoruz.
    *5 dk beklettikten sonra ılık şerbeti üzerine gezdiriyoruz.

Yaklaşık 20-25 tane çıkıyor. Biraz yumuşak kırılgan bir tatlı. Kolaylıkla yapabilirsiniz. Umarım seversiniz. Afiyet olsun...


 

    

1 yorum:

'Adsız'(anonim) olarak artık yorum yapabilirsiniz. Bu özellikle,beni takip edebilirsiniz. Yorumlarınız için teşekkürler ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...