28 Eylül 2014 Pazar

Tığ işi kırlent örgü modeli-motifi I Crochet

Tığ işi örgü motif
  Bir haftadır evdeyim. Güzel şeymiş vesselam. Kargaşadan, şehrin uğultusundan uzak olmak insanın ruhunu dinlendiriyormuş. Bir de şunu yapayım bunu yapayım diye düşündüğüm şeyler azalıp düzene girince benden iyisi yok şimdilerde. Bayram yaklaştı ya,benim evde olmam en çok anneme yaradı. Temizlik işleri hat safhada.-aslında annem yap demiyor ama yapmazsam kötü hissediyorum kendimi- Haa, unutmadan bir de kız kardeşimle ilk defa baklava yapma girişimde bulunduğumuzu söylemeden edemeyeceğim. Tadı hakkında bilgiye şerbet döküldükten sonra ulaşacağız bakalım. Umarım güzel olur.



Kırlent için motifler
   Evde olurum da boş kalan vakitlerimi de değerlendirmem mi hiç? Elimdeki iplerle bir şeyler öreyim dedim. Renklerini uyduramadım bir türlü. Kaç kere ördüm söktüm hatırlamıyorum bile. Sonunda bu motifle, görünen renkleri yapmaya karar verdim.

  
Beyaz ipim çok az kaldı. Yetsin istiyorum, yetmezse de artık krem renkle idare ederim. Buraya kadar anlattım ama bu motiflerden ne yapacağımı söylemedim. Kırlent olarak başladım, kırlentten büyük şeylere de sabrımın yeteceğini de sanmıyorum.-Biraz sıkılmıştım da örerken-


    
Nasıl örülür? Örgü terimlerini bilmiyorum ama dilimin döndüğünce anlatayım size:

1. sıra: 9 zincir çekerek başlayıp, birleştiriyoruz. 4 zincir çekerek dolayıp batıyoruz. 1 zincir çekip tekrar dolayarak batıyoruz. Bu şekilde 16 tane boşluk olacak şekilde sırayı bitiriyoruz.

2. sıra:Dolayarak batıyoruz, çıkarken iki ilmeği tığda bırakıyoruz. Tekrar dola bat, tığda 4 tane ilmek bırakıyoruz, bir sefer daha dolayıp batıyoruz, 6 ilmek kalınca hepsini birden çıkarıyoruz.Aralara 3 zincir çekerek bu şekilde devam ediyoruz.

3. sıra: 3 sıra ile aynı yapıyoruz ama tığda 8 ilmek kalınca çıkarıyoruz hepsini. Aralara 4 zincir çekiyoruz.

4. sıra. 3'lü trabzan yapıp, aralara üç zincir çekiyoruz. 3 tane üçlü trabzandan sonra sutaşı yapıp, aynı şekilde devam ediyoruz .İlk motifimiz hazır.

Fikir olabilecek örgü motifler modelleri

1,2,3,4

Umarım doğru bir şekilde anlatmışımdır. Sonucu en kısa zamanda paylaşmış olacağım burada. Keyifli günler...


 



16 yorum:

  1. Elinize emeğinize sağlık gerçekten çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  2. Beyaz neden hep çabuk biter yaa anlamış değilim elimdeki battaniye haftasonu biter diye hesaplarken beyaz ip almayi unutmuş olmam deliye döndürdü beni..ne varsa artık kesik kopuk iplerle banyo lifleri ördüm sıkıntıdan nasıl unutur beyaz ipi insan nasıl :)
    Motif örneğin renk seçimin de güzel canım kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım geniş yere beyaz kullanıyoruz ya ondan :) Beyaz ip gerçekten çok değiştiriyor örgüyü . Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. renkler ve model harika ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. bende ip alıp bi örme isteğindeyim ki.. sonbahar alametleri diyorum :) çok güzel oluyor tamamlanınca motifler.. kolaylıklar

    YanıtlaSil
  5. Renkler gayet hoş görünüyor, motifin de güzel olmuş ve birleştirince seninde içine siner umarım, ellerine sağlık.:)
    Sevgiler :))

    YanıtlaSil
  6. Çok ilginç ikimizinde aynı zamanlarda örmesi hem de çok hoş bence renkler gayet güzel olmuş bitince dahada güzel olur ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Meltem. Umarım dediğin gibi bitince de güzel olur.

      Sil
  7. renk uyumuna bayıldım... :)

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir motif bu. Ben de başlamıştım battaniyeye ama benimde sabrım sanırım bu tarz şeylerde yetmiyor :) Bitmiş halini merakla bekliyorum canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabırlı olmak kesinlikle çok önemli :) Merakla paylaşmak isterim ben de

      Sil
  9. Selamlar, bloğunuzu yeni keşfettim. Ben bu motife ve renklerine bayıldım. İpliklerin markası ve özellikle de renkleri konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim. Gerçi üzerinden zaman geçmiş ama umarım hatırlarsınız hangi marka iplik olduğunu. Çok teşekkür ederim. Meltem.

    YanıtlaSil

'Adsız'(anonim) olarak artık yorum yapabilirsiniz. Bu özellikle,beni takip edebilirsiniz. Yorumlarınız için teşekkürler ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...